Pistache madeleines


Ik had al een hele tijd deze bakvormpjes in huis maar had ze nog niet gebruikt. Hoog tijd dus om ze eens uit te proberen. Als basis gebruikte ik een deeg voor madeleines dus kan je dit perfect gebruiken ook met de schelpjes vormen of de vinger vormen die zo typisch zijn voor madeleines. Met dit deeg had ik 7 (hoge) cakejes. Ik had de vormpjes voor 3/4 met beslag gevuld, had ik 1/2 gedaan dan was dit nog voldoende geweest.

  • 2 eieren
  • 70g zachte boter
  • 80g (riet)suiker
  • 110g zelfrijzende bloem
  • 30g gehakte pistache nootjes
  • drupje pistache aroma (facultatief)
Verwarm de oven voor op 210°C onder- en bovenwarmte. 

Klop de eieren samen met de suiker wit en schuimig (ruban).

Voeg de zachte boter toe en klop deze onder de ruban.

Zeef de bloem boven de kom, voeg de nootjes en eventueel het aroma toe en spatel onder het beslag.

Vet de vormpjes in met boter en bestuif ze lichtjes met bloem. Vul met het beslag.

Bak in 15 min. gaar.

Laat afkoelen op een rooster. 

Reacties