Pizza scampi


Wanneer ik pizzadeeg maak, dan maak ik er altijd wat in overschot zodat ik een voorraadje pizzadeeg in de diepvries heb zitten. De avond voor het beleggen van de pizza haal ik een bol deeg uit de diepvries en laat die overnacht ontdooien in de koelkast. 's Morgens is het deeg dan nog mooi bij gerezen. Het recept voor het deeg heb ik al eens eerder gepost en dat vind je HIER Met deze ingrediënten maak je 1 grote pizza voldoende voor 2 personen.

  • 1 bol pizzadeeg
  • 5 champignons in schijfjes versneden
  • 400g gepelde en ontdarmde scampi's
  • 3 teentjes knoflook
  • peper en zout
  • basilicum 
  • olijfolie
  • rode pesto
  • 1 bolletje mozzarella kaas in blokjes versneden
  • geraspte parmezaanse kaas 
Doe de scampi's in een kommetje en pers er de knoflookteentjes bij. Kruid met peper en zout en overgiet met 2 lepels olijfolie. Meng de kruiden en de olie goed onder de scampi's en laat ze eventjes staan. 

Rol je pizzadeeg uit ter grootte van je pizzavorm. Ik gebruik hiervoor de geperforeerde pizza bakvormen van Action. Die zijn te koop bij Action voor 3,5 EUR. 

Doe een lepel olijfolie in de vorm en smeer open met een kwastje over de gehele oppervlakte.

Leg het uitgerolde pizzadeeg in de vorm en besmeer ook deze met een lepel olijfolie.

Verdeel 2 eetlepels rode pesto over het deeg. Verdeel de scampi's en de schijfjes champignons over de bodem. 

Bestrooi met wat geraspte parmezaanse kaas en verdeel de blokjes mozzarella erover. Kruid bij met de basilicum.

Bak de pizza in een voorverwarmde oven van 230°C voor een paar minuten tot de kaas gesmolten is en de korst mooi gebruind.


Reacties