Steak au poivre pizza


Ik kreeg een verzoekje om de pizza met pepersaus en rundsreepjes te maken zoals ze die momenteel bij Pizza Hut hebben. Ik kende de pizza niet en hoe die was opgebouwd maar ik vond een promofilmpje op Youtube en kon mij een beter idee vormen daarna van het geheel. Het recept voor het deeg zag ik in een Franse Facebookgroep over koken.

Pizzadeeg (voor 2 stuks):
  • 350g bloem T55
  • 100g semolina (fijn griesmeel)
  • 21g verse gist of 7g droge gist
  • 1tl zout
  • 1tl suiker
  • 1tl pizzakruiden (ik had die van Pit Pit)
  • 3el olijfolie
  • 270ml lauw water
Meng de gist los in het lauwe water. Doe bloem, semolina, zout, suiker en pizzakruiden in de kneedkom en giet al knedend beetje bij beetje het gistmengsel er onder. Voeg de olijfolie toe en kneed in zo'n 12 minuten tot een ietwat kleverig deeg.

Wrijf de handen in met wat olie en vorm het deeg tot een bol. Leg het in een met olie ingevette kom en laat afgedekt 1 uur rijzen op kamertemperatuur.


Duw de lucht uit het deeg en verdeel in 2 gelijke bollen. Laat ze afgedekt met vershoudfolie overnachten in de koelkast om de dag nadien te verwerken. Wens je maar 1 pizza te maken dan kan je op dit moment 1 bol in vershoudfolie wikkelen en in een diepvrieszakje in de diepvries bewaren voor ongeveer 1 maand. 

Beleg:
  • tomatensaus (tomatenpuree losgeroerd met een lepel water of een paar eetlepels pesto)
  • pepersaus (kant en klaar of zelfgemaakt)
  • 1 steak licht gebakken en in dunne reepjes versneden
  • 1 rode ui in ringetjes versneden
  • tomatenblokjes
  • mini mozzarella bolletjes
Vorm een ronde schijf van je deeg. Besmeer hem met de tomatensaus. Verdeel de reepjes steak, schijfjes ui, tomatenblokjes en de door twee gesneden mozzarella bolletjes over de tomatensaus. Bedek het geheel met de pepersaus en strooi er nog wat pizzakruiden over.


Bak af op 200°C gedurende een 15 minuten. 

Reacties