Toastbrood in love


Ik was het eerlijk gezegd een beetje vergeten dat ik deze bakvorm had tot ik hem vanmorgen bij het rommelen in mijn kasten herontdekte. Ik kocht hem een poosje geleden op Aliexpress en bedacht dat het wel eens leuk zou zijn om hier een toastbrood in te bakken. Aangezien ik het volume iets kleiner inschat dan een standaard broodvorm voor een groot brood heb ik het recept gebaseerd op 400g bloem. De bloemmengeling voor toastbrood bestelde ik bij Hobbybäcker. Er moet enkel nog gist en water aan toegevoegd worden.

  • 400g bloem voor toastbrood
  • 9g verse gist of 3g droge gist
  • 210g lauw water
Kneed met de ingrediënten in 10 min. een soepel deeg. Bol het op en leg het in een met olie ingevette kom. 

Dek de kom af met vershoudfolie en laat op een warme tochtvrije plaats rijzen tot het deeg in volume verdubbeld is.

Vet zowel de vorm als de binnenkant van het deksel goed in met bakspray. 

Duw de lucht uit je deeg en vorm een langwerpig brood zo lang als je bakvorm. Leg het brood in de vorm en sluit het deksel.

Laat 25 min. rusten.

Zet de bakvorm in de koude oven en zet de temperatuur op 220 graden.

Bak 45 min. in de gesloten vorm.

Direct ontvormen na het bakken en laten afkoelen op een rooster.


Reacties