Appelcake met Zùsto

Onlangs kwam ik een recept tegen voor een appelcake met roomkaas en ik heb deze als basis gebruikt voor deze suikerarme cake. 

  • 4 eieren
  • 250g zelfrijzende bloem
  • 150g Zùsto suiker
  • 1 zakje vanillesuiker
  • 1 potje verse roomkaas (200g)
  • 180ml zonnebloemolie
  • snufje zout
  • 1 appel in kleine stukjes versneden
Vet je bakvorm goed in en bestuif hem met bloem. Tik de overtollige bloem uit de vorm. 

Verwarm je oven voor op 180°C onder- en bovenwarmte. 

Meng de Zùsto onder de bloem en hou apart. 

Klop de eieren los met de vanillesuiker en het zout. 

Voeg de olie en de roomkaas toe en klop tot je een homogeen mengsel verkrijgt. 

Schep de bloem met Zùsto onder het beslag en voeg als laatste de appelstukjes toe. 


Giet het beslag in de bakvorm en bak in ongeveer 45 min. gaar. 

Laat de cake een tiental minuten in de vorm afkoelen en stort dan op een rooster. 





Reacties

  1. Bedankt voor het recept , ik gebruik heel graag roomkaas in gebak .
    Maar mag ik je vragen hoe groot je bakvorm is ?
    Groetjes Pechimo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Pechimo. Ik gebruikte de fluted loaf bakvorm van Nordic Ware. Die is 25x15x7,5cm

      Verwijderen

Een reactie posten