Advocaat in de Cuisine Companion


Het was mij al een paar keer overkomen dat mijn zelfgemaakte advocaat mislukte: ofwel dikte ze niet in, dan weer was de suiker niet volledig opgelost en die ene keer dat ik het op het kookvuur probeerde had ik gestold ei in mijn advocaat. Onlangs kwam ik dit recept tegen in een Facebookgroep voor Cuisine Companion bezitters en aangezien er ook zo'n apparaat in mijn kast staat (ik gebruik die veel te weinig) besloot ik om het eens zo te gebruiken. Met een schitterend resultaat en een lekkere advocaat als gevolg. Je kan ook de Thermomix hiervoor gebruiken.

Voor 1 pot met ongeveer 750ml inhoud:

  • 10 eidooiers
  • 200g extra fijne suiker
  • 4 zakjes vanillesuiker
  • 1 blik geëvaporeerde melk (Nestlé 385ml)
  • 150ml alcohol 96°
Doe de eidooiers en de suiker in het apparaat (met de klopper) en klop 4 min. op stand 7, 30°C

Voeg de vanillesuiker en de geëvaporeerde melk toe en laat 2 min. draaien op stand 7, 30°C

Voeg de alcohol toe en laat nog eens 2 min. draaien op stand 7, 30°C.

Giet de advocaat in een glazen pot of fles met een brede hals. 

Bewaar in de koelkast. 



Reacties